Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Bezobsługowe wózki AGV Jungheinrich przewagą rynkową przedsiębiorstw

2018-10-29 12:02:03
Jungheinrich Polska, pionier w dziedzinie nowoczesnych rozwiązań dla logistyki wewnątrzmagazynowej, stawia na rozwój automatyzacji i logistykę 4.0. Firma oferuje bezpieczne i niezwykle wydajne samojezdne pojazdy AGV - Automated Guided Vehicles. Urządzenia podnoszą efektywność pracy i maksymalnie usprawniają procesy magazynowe.

Dzięki nim przedsiębiorstwa mogą zwiększać swoją produktywność i utrzymywać przewagę rynkową. 

Czasy w których ludzie i maszyny pracowali oddzielnie dawno minęły. Obecnie te dwa światy funkcjonują równolegle, a automatyzacja ingeruje niemal w całe środowisko przedsiębiorstwa. Jak przewiduje firma doradztwa strategicznego McKinsey & Company, do 2030 roku czynności zajmujące prawie połowę czasu pracy w Polsce, będą mogły zostać zautomatyzowane za sprawą istniejących technologii. Trend ten dotyczy również intralogistyki, w której operacje wewnątrzmagazynowe zmierzają w kierunku robotyzacji i digitalizacji procesów. W jej ramy wpisują się automatycznie sterowane pojazdy AGV Jungheinrich, które nie wymagają bezpośredniej obsługi operatora. Producent oferuje wózki widłowe nowej generacji, dedykowane zarówno obszarom magazynowym jak i produkcyjnym. Mogą one funkcjonować w środowisku w pełni zautomatyzowanym oraz mieszanym – z urządzeniami pracującymi w trybie manualnym i operatorami pieszymi. Pojazdy są konstruowane na bazie wózków seryjnych oraz systemowych i sprawdzają się wszędzie tam, gdzie liczy się skuteczność, bezpieczeństwo oraz precyzja wykonywanej pracy.

AGV – wydajność i ekonomia

Rodzime przedsiębiorstwa dostrzegają potencjał i możliwości, jakie niosą rozwiązania AGV, a automatyzacja coraz silniej oddziałuje na polski rynek pracy. Bezobsługowe systemy transportowe AGV Jungheinrich sprawiają, że realizacja prostych i powtarzalnych zadań odbywa się w sposób automatyczny, dzięki czemu zwiększa się wydajność procesów magazynowych. Możliwość zastosowania akumulatorów litowo-jonowych idealnie współgra z charakterystyką pracy w trybie zautomatyzowanym. Pozwala na efektywne wykorzystanie przerw w pracy w celu doładowania akumulatorów. AGV charakteryzują się niezwykłą dokładnością operowania ładunkami (do 1-2 mm) oraz mogą bezpiecznie transportować towary o masie do 1,5 tony, pracując w wąskich lub szerokich korytarzach roboczych. Ponadto prowadzenie pojazdów odbywa się za pomocą nawigacji laserowej, dlatego nie ma konieczności wykonywania dodatkowych prac w posadzce, po której poruszają się wózki. Zamiast tego, na trasie przejazdu urządzeń umieszcza się odbłyśniki, zainstalowane na wybranych obiektach lub elementach konstrukcyjnych budynku.

Jak podkreśla Artur Thomas - menedżer projektów systemowych w Jungheinrich Polska „Automatyczne systemy transportowe Jungheinrich są odpowiedzią na wyzwania współczesnej logistyki produkcji i dystrybucji. Stanowią oczywiste remedium dla obecnej sytuacji na rynku pracy, ale są też fundamentem do budowy przewagi rynkowej naszych klientów poprzez optymalizację i poprawę efektywności całego łańcucha dostaw. Coraz częściej nasi klienci pytają nie tylko o okres zwrotu inwestycji, kształtujący się obecnie na poziomie od 3 do 5 lat dla typowych aplikacji, ale też o rozwiązania, które umożliwią realizację całego wolumenu zamówień. Wdrożenie rozwiązań automatycznych w pozytywny sposób oddziałuje na całą organizację pracy – usprawnia planowanie i zarządzanie, uwalnia potencjał pracowników, których można przekierować do innych zadań oraz bezpośrednio poprawia wydajność i bezpieczeństwo operacji transportowych.”

Inteligentne rozwiązania gwarancją bezpieczeństwa

Ochrona ludzi i otoczenia magazynowego stanowi priorytet dla Jungheinrich, dlatego producent wyposażył samojezdne pojazdy AGV w nowoczesne rozwiązania gwarantujące bezpieczne realizowanie zadań transportowych. Wózki posiadają rozbudowany system czujników, które stale monitorują bezpośrednie otoczenie urządzenia. Pojawienie się w nim przeszkody, na przykład w postaci operatora pieszego, innego wózka lub pozostawionej na trasie przejazdu palety powoduje automatyczne zwolnienie, a jeśli to konieczne zatrzymanie urządzenia. Sygnały świetlne i dźwiękowe wysyłane przez wózek umożliwiają bezpieczną współpracę automatycznych pojazdów z tradycyjnymi środkami transportowymi i operatorami pieszymi we współdzielonych obszarach pracy.

Efektywność i niezawodność

Jednym ze sztandarowych urządzeń Jungheinrich, wspierających automatyzację pracy w magazynach wysokiego składowania jest automatyczny wózek EKX 516a. Pojazd umożliwia obsługę instalacji regałowych z najwyższym poziomem składowania na wysokości 13 m. Dzięki zastosowaniu w konstrukcji kabiny domieszki tytanu udźwig nominalny wózka wzrósł do 1600 kg. Nowoczesny system zarządzania energią, bezobsługowe silniki synchroniczne prądu zmiennego oraz mechanizmy odzysku energii przy opuszczaniu masztu i hamowaniu wózka wyznaczają współczesne standardy w branży w zakresie wydajności energetycznej. Z kolei bezzałogowy system transportowy EZS 350a został stworzony w oparciu o urządzenia seryjne, a dokładnie akumulatorowy ciągnik EZS 350. Jungheinrich wyposażył go w komponenty automatyki i czujniki bezpieczeństwa. Dzięki temu wózek bez problemu może pracować w środowisku mieszanym z tradycyjnymi wózkami widłowymi i pieszymi. Urządzenie charakteryzuje się maksymalnym uciągiem do 5000 kg.

Firma Jungheinrich Polska od lat dostarcza kompleksowe usługi z zakresu logistyki wewnątrzmagazynowej, oferując klientom rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Szerokie portfolio produktowe obejmuje wózki widłowe, automatyczne systemy transportowe, regały magazynowe, automatyczne systemy składowania oraz specjalistyczne oprogramowanie wspierające organizację pracy, zarządzanie flotą i procesami, jak i ułatwiające integrację infrastruktury sprzętowej z systemami informatycznymi klienta. Koncern Jungheinrich jest obecny w 40 krajach w formie spółek-córek, a w kolejnych ponad 80 ma swoje przedstawicielstwa. Na całym świecie firma zatrudnia ponad 17 000 pracowników.

 
Kategorie: Praca, Przemysł, Logistyka
Dodał: Konkret PR