Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Czy opakowanie wpływa na sprzedaż produktu?

2018-06-18 08:44:42
Konkurencja na rynku sprzedaży jest olbrzymia. Producenci konkurują między sobą już nie tylko na cenę i funkcjonalność ale również na innych polach. W tym artykule zastanowimy się jaką rolę w sprzedaży produktu pełni obecnie jego opakowanie.

Wszelkie badania marketingowe dowodzą, że klienci częściej decydują się na wybór produktu który zwyczajnie im się podoba niż takiego, którego realnie z jakiś powodów potrzebują. Co istotniejsze co siódmy ankietowany potwierdza, że decyzje na temat zakupu podejmuje pod wpływem impulsu. Co to oznacza w praktyce? Otóż większość naszych zakupów dokonywanych jest na podstawie opakowania danego towaru. Powinno to od razu zapalić nam czerwoną lampkę i skłonić do analizy tego jak istotne jest opakowanie i jego projekt w procesie sprzedaży.

Opakowanie ma szczególne znaczenie również ze wzlędu na wyśróbowaną walkę cenową w każdej branży jaką możemy zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat. Produkty różnią się cenowo od siebie nieznacznie. Klient widząc więc na półce podobne towary pod względem cenowym baczniejszą uwagę zwróci na ich opakowanie i wybierze ten który bardziej podoba mu się estetycznie. Kluczowym pytaniem jest więc odgadnięcie czym kieruje się konsument podejmując decyzję zakupową?

Jak można się spodziewać na przestrzeni lat oczekiwania konsumentów ulegały wielu zmianom. Z tego też względu opakowania również musiały wyewoluować. Produkty sprzedawane kilkadziesiąt lat temu w szklanych opakowaniach dzisiaj dostać można w eleganckich aluminiowych puszkach lub też plastikowych pojemniczkach. Elementem spójnym tych wcześniejszych jak i obecnych opakowań jest logotyp.

Dodatkowo należy zaznaczyć iż wygląd opakowania kiedyś podyktowany był przynajmniej w naszym kraju sytuacją polityczną. Po uwolnieniu rynku wszyscy producenci zaktualizowali jednak swoje podejście do tematu opakowań. W ostatnich latach na znaczeniu zaczął zyskiwać motyw ekologicznych opakowań. Z tego względu wielu producentów zmieniło towary w których udostępnia swoje opakowania właśnie na takie ekologicznego typu.


Widzimy zatem, że opakowanie jest elementem który bezsprzecznie pomaga sprzedać produkt w obecnych czasach. Kluczem jednak do odniesienia sukcesu jest dobre zbadanie rynku i oczekiwań konsumentów odnośnie tego jakiego opakowania oczekują. Warto zadbać o to aby wizytówka danego produkty czyli jego opakowanie prezentowało się jak najbardziej estetycznie i atrakcyjnie.
Kategorie: Reklama
Regiony: mazowieckie
Dodał: Marcin Marcinski