Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Czym jest i do kogo skierowane jest pozycjonowanie lokalne i regionalne?

2018-09-10 08:58:10
Mali przedsiębiorcy muszą szukać skutecznego sposobu na uzyskanie przewagi na rynku. Jednym z nich jest pozycjonowanie stron www. W tym artykule omówimy jak i dla kogo skierowana jest forma pozycjonowania lokalnego i regionalnego.

Pozycjonowanie to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zdobycie klienta w internecie. Każdego dnia setki tysięcy użytkowników korzystają bowiem z wyszukiwarki szukając interesujących ich produktów czy też usług. Wysoka pozycja w wyszukiwarce to zatem gwarancja, że zainteresujemy klienta naszą ofertą. Istnieją jednak jeszcze inne modele pozycjonowania o których warto wiedzieć. Mowa tutaj o pozycjonowaniu lokalnym i regionalnym. Postaramy się je dla was w tym artykule omówić.

Pozycjonowanie lokalne jest całkiem zbliżone do tego klasycznego. Ma jednak kilka różnic. Szukając słów kluczowych dla tego typu pozycjonowania musmy skupić się na działalności danej firmy i zawsze łączyć ją z nazwą miejscowości z którą jest związana. ,,Drzwi drewniane kraków" czy ,,fryzjer damski częstochowa" to sztandarowe przykłady. Istotna jest też tutaj analiza konkurencji i słów kluczowych z jakich oni korzystają. Czasami okazuje się, że branżowi rywale nie posiadają strony internetowej dzięki czemu całe pozycjonowanie może okazać się dużo prostsze.

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania bardzo ważne jest zoptymalizowanie naszej strony internetowej pod kątem słów kluczowych jakie dobraliśmy. Trzeba zatem upewnić się iż roboty Google, które trafią na naszą stronę od razu powiążą ją z daną lokalizacją.

W kolejnym kroku należy zadbać o to aby profile linków prowadzących do naszej strony były prawidłowe. W przypadku pozycjonowania lokalnego preferowane są odnośniki ze stron z danego miasta czy też regionu.

Istnieją jednak przypadki gdy pozycjonowanie lokalne traci niejako sens. Nie w każdym biznesie sprawdzi się ono idealnie. W przypadku sklepów internetowych które posiadają placówki lokalne w danym mieście poprzez pozycjonowanie lokalne niejako zawężą potencjalną grupę dobiorców.

Innym typem pozycjonowania które jest skierowane na konkretną grupę osób jest pozycjonowanie regionalne. Jest ono optymalnym wyborem w przypadku małych jak i średich przedsiębiorst. Przykładem mogą być tutaj hipermarkety czy też duże markety które zabiegają o klientów z danego regionu. Zaletą pozycjonowania regionalnego są mniejsze koszta oraz zwiększone prawdopodobieńśtwo uzyskania lepszych pozycji w wyszukiwarce Google.
Kategorie: Reklama
Regiony: małopolskie
Dodał: Jarek Jarkowski