Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Diagnozowanie drobnych usterek w samochodzie - poradnik

2018-01-10 09:30:41
Drobne usterki w samochodzie to bolączka niemal każdego kierowcy. Znając jednak objawy możemy w pewnych przypadkach samemu zająć się naprawą. W tym artykule omówimy pewne najczęściej występujące usterki.

Każdy pojazd prędzej czy później stanie się ofiarą różnego rodzaju usterek. Te mniejsze najczęściej nie powodują, że nasz pojazd zostanie na dobre unieruchomiony jednak z całą pewnością będą uciążliwe dla kierowcy w codziennej eksploatacji. Znając jednak przyczynę usterki można pokusić się samemu o jej usunięcie w domowych warunkach.

Jedną z bardzo często spotykanych usterek jest ta w której zimny silnik posiadający zapłon iskrowy pozwala bardzo łatwo się uruchomić jednak gdy będzie już nagrzany od razu gaśnie i nie ma możliwości jego ponownego uruchomienia tradycyjnymi metodami. W przypadku starszych jednostek napędowych jeżeli wyłączymy ssanie to silnik pracuje już bez przeszkód. Przyczyną opisanych powyżej objawów jest w większości przypadków zatkanie się dyszy w gaźniku. Najprostszą metodą na pozbycie się tego problemu jest jej przedmuchanie lub też dokładne wyczyszczenie.

Inną usterką z którą boryka sięwielu posiadaczy silników wysokoprężnych jest ta w której zimny silnik nie uruchamia się nawet po wielokrotnym podgrzaniu świec żarowych chociaż chwilami wydaje się iż zacznie pracować. Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest zapowietrzenie się układu wtryskowego lub też przepalenie się więcej niż jednej świecy żarowej.

Kolejną usterką jest brak paliwa w gaźniku pomimo faktu, że zbiornik jest pełny. W tym wypadku winowajcą może być uszkodzona pompa paliwowa lub też zabrudzony filtr paliwa. W przypadku samochodów które posiadają elektryczne pompy paliwowe najprawdopodobniej mogło też dojść do przepalenia się bezpiecznika. Najmniej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy jest awaria zaworów.

Następną usterką z którą mogli spotkać się kierowcy jest wrażenie tracenia przez silnik benzynowy mocy przy pewnej prędkości i na biegu bezpośrednim po czym wszystko wraca do normy. Objaw taki zwany jest popularnie czkawką a jej przyczyną jest zanieczyszczenie dyszy głównej. Analogiczne objawy mogą wystąpić jeżeli wcześniej dysza główna została zamieniona na mniejszą wersję.

A co w przypadku gdy oświetlenie samochodu chwilami wydaje się być jaśniejsze a chwilami ciemniejsze? Jeżeli zjawisko to ma miejsce na włączonym silniku to najprawdopodobniej przyczyną są zużyte szczotki w alternatorze lub też awaria regulatora napięcia.

W przypadku bardziej dotkliwych usterek najczęściej bardzo trudno będzie samemu zdiagnozować ich przyczynę. W takich sytuacjach niezbędne okazują się zestawy diagnostyczne dopasowane do danego typu pojazdu które pozwalają szczegółowo sprawdzić różne parametry pojazdu.

Kategorie: Motoryzacja
Regiony: mazowieckie
Dodał: interdiag