Kategoria

Wyszukiwarka

Region

FM Logistic pomoże nowemu potentatowi w segmencie słodyczy w wejściu na polski rynek

2018-08-01 12:25:38
Firma ETi European Food Industries S.A. powierzyła FM Logistic realizację usług magazynowych. Obecnie, w ramach rozszerzania działalności na kluczowych rynkach europejskich, firma debiutuje na polskim rynku.

Firma ETi European Food Industries S.A. powierzyła FM Logistic realizację usług magazynowych. ETi, producent czekolad, herbatników, ciastek oraz słonych przekąsek, należy do 100 największych przedsiębiorstw w Turcji z rocznymi przychodami rzędu 1,3 mld USD.Firma posiada w swojej ofercie 300 różnych produktów, które oferuje pod szyldem 45 marek. Posiada 8 fabryk zlokalizowanych w Turcji i Rumuni. Obecnie, w ramach rozszerzania działalności na kluczowych rynkach europejskich, firma debiutuje na polskim rynku.

W ramach zawartej umowy, FM Logistic przeznaczyło na potrzeby ETi powierzchnię magazynową zlokalizowaną na platformie logistycznej w Mszczonowie. W trzecim kwartale br. na potrzeby dystrybucji produktu Milk Burger udostępniony zostanie tureckiej firmie magazyn produktów świeżych FM Fresh, znajdujący się również w Mszczonowie. 

- „Wierzymy, że wejście na polski rynek jest jedną z najlepszych decyzji, związanych z nową strategią ekspansji ETi. W obecnej chwili Polska ma doskonałe warunki makroekonomiczne, roczna wartość rynku przekąsek przekracza 5 miliardów Euro i naszym zdaniem wciąż jest na nim miejsce na tak dużego gracza jak ETi” – mówi Aleksandra Chrzanowska, General Manager ETi European Food Industries S.A. w Polsce. – „Dlatego poszukiwaliśmy partnera logistycznego, który dzięki swojej rozwiniętej infrastrukturze, pozwoli nam na zbudowanie silnego systemu dystrybucji naszych produktów. Wybór padł na FM Logistic” – dodaje.

Początkowo ETi zamierza zaoferować polskim konsumentom 38 produktów z 11 marek, obejmujących takie kategorie jak: czekolady, herbatniki, ciasta, wafleoraz słone przekąski. W pierwszym roku działalności w Polsce firma chce zainwestować kilka milionów euro, głównie w budowę sieci dystrybucyjnej i pozycjonowanie produktów na sklepowych półkach.

- „Jest nam niezmiernie miło, że firma ETi zdecydowała się powierzyć nam realizację usług magazynowych. Wierzymy, że dzięki naszemu doświadczeniu i zaangażowaniu, ten debiut rynkowy okaże się udany” – powiedział Tomasz Oczkowski, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu CE w FM Logistic. – „To już kolejny nowy klient FM Logistic w Polsce w tym roku. Obserwujemy ogromne zainteresowanie polskim rynkiem wielu zagranicznych producentów i dystrybutorów. Dlatego też cały czas inwestujemy w naszą infrastrukturę: nowe platformy logistyczne i centra przeładunkowe” – dodał.

Informacje dodatkowe:

O ETi European Food Industries w Polsce

To firma rodzinna, założona przez Firunza Kanatliego w 1961 roku w Turcji. Produkty ETi są obecne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. Firma w ostatnim roku zanotowała ponad 1.3 miliarda USD przychodów ze sprzedaży. Nowa strategia rozwoju firmy zakłada rozpoczęcie działalności na kluczowych rynkach europejskich, w tym na rynku polskim. W jej ramach uruchomiono nową fabrykę w Rumunii oraz centralę ETi na Europę Środkowo-Wschodnią w Bukareszcie. Kolejnym krokiem ETi jest wejście na polski rynek z szerokim asortymentem produktów. Oficjalnie swoją działalność w Polsce firma rozpocżęła w styczniu 2018 r. Natomiast działalność operacyjną w czerwcu br.

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada obecnie 12 platform logistycznych, 17 magazynów przeładunkowych.Ostatnio uruchomiony został nowy magazyn w Sarnowie (gm. Psary k. Będzina, woj. śląskie), oferujący 20 tys. m. kw. powierzchni magazynowej oraz 10 tys m. kw. w centrum przeładunkowym cross-docking. W kolejnych etapach inwestycji platforma logistyczna w Sarnowie zyska nawet 80 tys. m. kw. nowej powierzchni. W trakcie budowy jest centrum przeładunkowe cross-docking w Lućmierzu (k. Łodzi) o powierzchni 10 tys m. kw.FM Logistic Polska zatrudnia obecnie ponad 3 tysiące pracowników. Dysponuje łącznie ponad 750 tys. m2powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2,5 tysięca pojazdów. Roczny obrót firmy w 2017 roku wyniósł ponad 227 mln Euro.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystości i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia. 

FM Logistic jest obecne w 13 krajach na 3 kontynentach, i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia ponad 23 000 pracowników i osiąga przekraczające miliard euro przychody (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Dysponuje 3 491 600 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych.Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój  dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt  CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie  dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, Moskwie i Warszawie.