Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Jak Google Trends może pomagać w SEO?

2018-12-05 10:28:04
Czy darmowe narzędzie od Google może pomóc w działaniach pozycjonerskich? A jeżeli tak to w jaki sposób? W poniższym artykule przyjrzymy się potencjałowi jaki drzemie w Google Trends.

Istnieje wiele narzędzi stworzonych przez wyszukiwarkowego giganta, które mają ogromny potencjał zwłaszcza pod kątem pozycjonowania stron www. Jednym z bardziej niedocenionych jest Google Trends. Pozwala ono bowiem poznać specyficzne wymagania konkretnej grupy docelowej czy też zrozumieć oczekiwania klientów.

Czym zatem dokładnie jest Google Trends? Otóż jest to serwis, który daje nam możliwość za darmo sprawdzić popularne frazy i to jakim cieszą się one zasięgiem w obrębie wyszukiwarki. Pozwala to na filtrowanie zapytań pod kątem ich użycia w czasie czy też w obrębie geograficznym. Sprawia to, że dzięki Google Trends w prosty i szybki sposób jesteśmy w stanie sprawdzić konkurencyjność naszej firmy z innymi itd.

Na rynku obecne są różne narzędzia które pomagają specjalistom SEO pomóc w ich codziennej pracy. Opierają się zazwyczaj na wyszukiwaniu odpowiednich fraz kluczowych i sprawdzeniu jak radzą sobie one w porównaniu do innych. Do najpopularniejszych narzędzi tego rodzaju należy na przykład płatna witryna Semstorm.

Jeżeli jednak nie potrzebujemy aż tak dokładnych i szczegółowych danych to płatne rozwiązania z powodzeniem będzie mógł zastąpić właśnie Google Trends. Pozwoli nam on bowiem sprawdzić powiązane z naszym zapytaniem frazy oraz określić czy w ostatnim czasie zyskiwały one popularność.

Trends daje też możliwość zbadania sezonowości zapytań w wyszukiwarce. Pozwala to zatem pomóc w określeniu celów biznesowych czy też przygotowania działań pozycjonerskich pod sezonowe wyprzedaże.

Oprócz narzędzi takich jak Google Trends istnieją też specjalne portale takie jak - http://www.taniepodbijanie.pl/ zajmują się agregacją treści, które są obecnie na czasie w internecie. Na ich podstawie również można wyznaczyć kurs działań pozycjonerskich. Na przykład inspirując się nimi do tworzenia treści pod artykuły SEO.
Dodał: Laboratorium Gemmologiczne Pollabo