Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Jak usprawnić logistykę zwrotów w sklepie www?

2018-09-03 08:41:00
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy to jak każdy przedsiębiorca musisz respektować prawo klienta do zwrotu towaru w przeciągu 14 dni od zakupu. Wysoki współczynnik zwrotów może być jednak bardzo szkodliwy dla biznesu. W tym poradniku podpowiemy jak go zmniejszyć.

Wprowadzone jakiś czas temu prawo konsumenta do zwrotu towaru w przeciągu 14 dni od otrzymania przesyłki sprawiła, że wielu przedsiębiorców musi borykać się z problemem rosnącej ilości zwrotów. W niektórych ekstremalnych przypadkach zwracany jest nawet jeden na dwa zakupione artykuły.

W tym artykule pochylimy się zatem nad problemem logistyki zwrotów i podpowiemy jak go ulepszyć. Pierwszym krokiem do tego celu powinno być staranie się o wsparcie klienta podczas całej procedury zwrotu. Z trendem do rosnącej ilości zwrotów nie wygrasz. Warto zatem upewnić się, że doświadczenie klienta z tym związane będzie jak najbardziej pozytywne. Pozwoli to w przyszłości przekonać ich do powrotu do zakupów u Ciebie.

Jak zatem tego dokonać? Otóż możesz spróbować zwiększyć prawdopodobieństwo tego, że towar powróci w idealnym stanie. Klienci często odsyłają towar w opakowaniu zastępczym. Jeżeli jednak upewnisz się, że pudełka w których wysyłay jest towar do klienta są wysokiej jakości oraz umieścisz odpowiednią klauzulę w regulaminie, że towar musi być właśnie w nim odesłany zminimalizujesz szanse na uszkodzenie do akceptowalnego poziomu.

Kiepskie opakownie to też jeden z głównych czynników samych zwrotów. Klienci najczęściej skarzą, się właśnie na uszkodzony towar lub też uszkodzone opakowanie i na tej podstawie dokonują zwrotu.

Innym powodem zwrotów ( szczególnie w branży odzieżowej ) jest problem z doborem rozmiarów przez klientów. Można z nim walczyć wykorzystując nowoczesne technologie, które na podstawie podanych danych podpowiedzą klientowi jaki rozmiar powinni dobrać. W przypadku na przykład zakupu okularów można wykorzystać możliwości rozszerzonej rzeczywistosci.

Na sam koniec warto wspomnieć o jeszcze jednym czynniku czyli rozbierzności pomiędzy jakością produktu w realnym życiu a tą prezentowaną online. Mowa tutaj o wysokiej jakości zdjęciach produktowych które uchywcą wszystkie najważniejsze cechy sprzedawanego przez nas towaru.

Omówiony wyżej czynniki zwrotów to tylko część przyczyn powodujących odesłanie produktu przez klienta. Jednak już ich poprawa powinna w znaczącym stopniu zmniejszyć wskaźnik zwrotów w danym sklepie www.

Kategorie: Logistyka
Regiony: mazowieckie
Dodał: Marcin Marcinski