Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Jak zminimalizować ilość zwrotów w sklepie internetowym?

2018-10-15 12:33:03
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz ograniczyć koszty związane ze zwrotami produktów przez klientów? Zapraszamy zatem do lektury naszego artykułu.
Fakt, że klienci mogą odesłać do nas zamówiony towar nie jest niczym niezwykłym. W końcu gwarantuje to wprowadzone już jakiś czas temu prawo do zwrotu. Można jednak ilość takich zwrotów w znaczny sposób ograniczyć. Jak tego dokonać? Dowiecie się z lektury poniższego artykułu.

Zacznijmy zatem od tego, że aby zminimalizować ryzyko zwrotu produktu powinniśmy postarać się go jak najwierniej pokazać klientowi. Chodzi tutaj zarówno o sam opis jak i dostępne zdjęcia produktu. Muszą one ukazywać każdy detal sprzedawanego produktu, aby klient miał realne wyobrażenie o tym jak będzie się prezentował.

Opis tekstowy również powinien zawierać wszelkie funkcje danego towaru. Warto dodatkowo postarać się aby na karcie produktu dodane były opinie innych użytkowników którzy zdecydowali się na zakupy danego sprzętu.

Aby zminimalizować stopień zwrotów warto też jasno i klarownie zaprezentować klientowi jakie ma w tym zakresie prawa. Sprawi to, że poczuje się on znacznie bezpieczniej. Można też wydłużyć czas zwrotu. Jak pokazują badania nie przekłada się to na większy stopień zwrotów a klientów często przekonuje do zawarcia transakcji.

Innym istotnym elementem eliminacji ilości zwrotów jest zadbanie o jakość naszej logistyki oraz tego jak przygotowane do wysyłki są produkty. Wysokiej jakości pudełka pozwolą sprawić, że towar dotrze bez żadnych uszkodzeń do klienta końcowego, co pomoże zminimalizować liczbę niezadowolonych osób. Nic tak bowiem nie frustruje konsumenta niż towar który dotarł w zniszczonym opakowaniu.
Kategorie: Logistyka
Regiony: mazowieckie
Dodał: Marcin Marcinski