Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Pięć funkcji bankomatu, których nie znałeś

2017-05-18 16:39:31
Rolą urządzeń samoobsługowych nie jest dziś jedynie wypłata gotówki – coraz częściej są to maszyny, które w kompleksowy sposób obsługują klienta banku. Gamę możliwości urządzeń samoobsługowych świetnie widać w najnowszej generacji maszyn NCR z serii SelfServ 80.

Pięć funkcji bankomatu, których nie znałeś

NCR prezentuje nową linię urządzeń samoobsługowych SelfServ 80 Series

 

 

Rolą urządzeń samoobsługowych nie jest dziś jedynie wypłata gotówki – coraz częściej są to maszyny, które w kompleksowy sposób obsługują klienta banku. Gamę możliwości urządzeń samoobsługowych świetnie widać w najnowszej generacji maszyn NCR z serii SelfServ 80.

 

Do czego służy bankomat? Odpowiedź wydaje się oczywista – do wypłaty gotówki. Faktycznie na tę potrzebę bankomaty odpowiadają najczęściej i z pewnością długo tak pozostanie – przynajmniej dopóki będziemy się posługiwać fizycznym pieniądzem. Jednak w miarę postępu technologicznego i rosnących oczekiwań klientów banków, rola bankomatów rośnie. W związku z tym i urządzenia samoobsługowe muszą ewoluować. Oto pięć rzeczy, które potrafią nowoczesne bankomaty już dziś:

 

Personalizacja interfejsu

 

Duży, dotykowy ekran nowoczesnych bankomatów umożliwia dostosowanie interfejsu użytkownika do jego indywidualnych oczekiwań i preferencji, a także umożliwia bankom prezentowanie swojej oferty w spersonalizowany i atrakcyjny sposób. Na przykład bankomaty NCR najnowszej generacji umożliwiają klientom ustawienie ulubionej kwoty do wypłaty, która będzie proponowana im w pierwszej kolejności za każdym razem gdy z nich korzystają. Bartłomiej Śliwa, Dyrektor Zarządzający na Europę Wschodnią NCR, podkreśla ogromne znaczenie user experience dla banków. „Rzeczy z pozoru drobne, takie jak kolor podświetleń w bankomacie uzależniony od marki banku, którego klientem jest użytkownik, albo większy, wygodniejszy ekran składają się w sumie na całościowe customer experience, którego jakość decyduje często o przewadze konkurencyjnej instytucji finansowych” – wyjaśnia Bartłomiej Śliwa.

 

Recycling gotówki

 

Bankomaty wypłacają gotówkę, wpłatomaty umożliwiają jej depozyt – dlaczego by tego nie połączyć? Nowoczesne urządzenia posiadające funkcję recyklingu gotówki dokładnie to robią – są wyposażone w specjalną kasetę umożliwiającą rozpoznanie, czy przyjęty banknot nie jest zniszczony, a następnie jego ponowne wypłacenie. Dotyczy to głównie najczęściej wykorzystywanych banknotów, np. w Polsce banknotów stu- i pięćdziesięciozłotowych.

 

Udzielenie pożyczki

 

Bankomaty nowej generacji mogą w imieniu banku złożyć klientowi propozycję pożyczki. W sytuacji, w której ten ma w swoim banku predefiniowany limit pożyczkowy, może zobaczyć na ekranie bankomatu ofertę. Jeśli zdecyduje się z niej skorzystać, może w wygodny sposób w interfejsie dostosować wielkość pożyczki oraz warunki spłaty. Bankomat wypłaci pieniądze od ręki.

 

Wybór nominałów do wypłaty

 

Nie chcemy rozpychać portfela drobnymi banknotami? A może wręcz przeciwnie – potrzebujemy niskich nominałów np. żeby kupić bilet lub butelkę wody w automacie? Nowoczesne bankomaty, takie jak urządzenia NCR z serii SelfServ 80, umożliwiają dokładny wybór zestawu banknotów, jaki chcemy wypłacić. Jedna pięćsetka czy pięćdziesiąt dziesiątek – wybór należy do nas.

 

Zlecenie wypłaty smartfonem

 

„Współczesne bankomaty powinny dla banków stanowić integralną cześć kompletnej, multikanałowej strategii obsługi klientów” – twierdzi Bartłomiej Śliwa. „Klient powinien mieć możliwość np. zlecić wypłatę gotówki w aplikacji mobilnej, a następnie znacznie szybciej odebrać gotówkę w bankomacie”. Takie funkcjonalności, które na razie są dostępne w najbardziej zaawansowanych urządzeniach, takich jak bankomaty NCR SS 80, w przyszłości staną się standardem. „Takie są oczekiwania klientów i taka musi być zatem odpowiedź rynku” – przewiduje Śliwa.

 

Potwierdzają to badania młodego pokolenia, którego oczekiwania względem usługodawców stają się decydujące. Autorzy badania Gallup z czerwca 2016 roku na temat amerykańskich millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1996 rokiem) stwierdzili, że największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw, chcących dotrzeć do tej grupy, jest zaoferowanie wygody korzystania z usługi za pomocą wielu kanałów, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu obsługi klienta za pośrednictwem każdego z nich.

Dodał: Hill + Knowlton Strategies