Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Podstawowe zasady żywienia dzieci

2018-09-12 11:53:04
Zdrowie dziecka w dużej mierze zależy od tego w jaki sposób będzie się ono odżywiało. Zapewnienie odpowiedniej ilości składników odżywczych to zatem klucz do tego aby cieszyło się dobrym zdrowiem. W tym artykule omówimy więc podstawowe zasady żywienia.
To, co je twoje dziecko ma olbrzymie przełożenie na prawidłowy rozwój organizmu, jak i samopoczucie. Błędne odżywanie może doprowadzić również do wielu groźnych chorób. Przestrzeganie pewnych zaleceń żywieniowych jest zatem kluczowe podczas okresu, gdy nasza pociecha ciągle się rozwija. W tym artykule pokażemy wam zatem kilka podstawowych zasad żywieniowych w odniesieniu do dzieci.
Po pierwsze musisz zadbać o różnorodność pokarmów spożywanych przez twoje dziecko. Nie istnieje bowiem jeden produkt spożywczy, który byłby w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na wszelkie składniki odżywcze. Dlatego tak istotne jest, aby spożywać zróżnicowany pokarm. Należy zatem zdbać, aby w diecie dziecka znalazły się zarówno produkty zbożowe, mleczne, wysokobiałkowe, jak i warzywa oraz owoce. Zachowanie odpowiedniego balansu pomiędzy różnymi rodzajami pokarmu jest tutaj kluczowe. Może to bowiem prowadzić do nadmiaru lub też braku niezbędnych składników odżywczych.
Myśląc o diecie dziecka powinniśmy również starać się aby uniknęło ono nadwagi czy też otyłości. Może ona bowiem doprowadzić do wielu niebezpiecznych komplikacji chorobowych takich jak cukrzyca. Upewniajmy się zatem, że dziecko nie spożywa zbyt dużej ilości pokarmu oraz ma zapewnioną odpowiednią aktywność fizyczną.
Warto również nadmienić, że dieta dziecka w głównym stopniu powinna opierać się na produktach zbożowych. To one mają stanowić źródło kalorii dla organizmu. Produkty zbożowe pełnią bowiem istotną rolę w procesie metabolizmu glukozy i funkcjonowania układu nerwowego.
W przypadku diety dziecka trzeba też postarać się, aby znalazła się tam odpowiednia ilość produktów mlecznych. Może to być mleko lub też jogurt, kefir czy też ser. Produkty te są bowiem źródłem wapnia tak ważnego podczas rozwoju dziecka i jego kości.
W diecie dziecka powinno również unikać się stosowania zbyt dużej ilości soli. Podnosi ona bowiem ciśnienie i sprzyja powstawaniu miażdżycy. Również ilość cukrów spożywana przez dziecko powinna być na rozsądnym poziomie. Jakiś smakołyk od czasu do czasu nie wyrządzi żadnej krzywdy, ale słodkie batoniki nie powinny stać się podstawą diety.
Na sam koniec warto też pamiętać o zadbaniu o układ odpornościowy dziecka i zapewnienie niezbędnych witamin. W tym celu dobrze sprawdzą się ziołowe mieszanki dla dzieci. Zawierają one zazwyczaj wszystkie niezbędne mikroelementy i witaminy.
Kategorie: Uroda i zdrowie
Regiony: małopolskie
Dodał: Zielarz Radzi