Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Polacy podróżują coraz więcej… ale samodzielnie - wyniki badań przeprowadzonych wśród internautów przez Mobile Institute na zlecenie Grupy eSky

2019-09-30 11:45:36
Polacy coraz chętniej wyjeżdżają i planują podróże, a ich organizowaniem zajmują się we własnym zakresie. Aż 66% respondentów badania „Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky”, przyznaje iż planując wojaże nie korzysta z oferty biur podróży.

Co ciekawe, organizacją wyjazdów na własną rękę częściej zajmują się kobiety (72%), niż mężczyźni (62%). Co piąty Polak podróżuje minimum raz w roku. Coraz częściej latamy również samolotami, które stały się najchętniej wybieranym środkiem transportu.

Z badania “Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” wynika, że wzrost zainteresowania podróżowaniem stanowi wyraźny trend, który umacnia się już od kilku lat. Trend ten jest coraz bardziej odczuwalny – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich, co obserwujemy analizując własne dane transakcyjne. Liczba rezerwacji systematycznie rośnie – dodaje Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu, Chief Marketing Officer w Grupie eSky. Potwierdzają to także publikowane badania Polskiej Izby Turystycznej i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, które mówią, że w I poł. 2018 roku na wyjazdy zdecydowało się 1,4 mln osób, czyli o 36% więcej niż w roku 2017. 

Polacy również bardziej kompleksowo podchodzą do podróżowania, planując jednocześnie dodatkowe atrakcje i wycieczki – co wskazało 28% badanych, oraz dbając o ubezpieczenie (24% respondentów ) i wynajem samochodu (15% wskazań). Dostępność wielu alternatywnych opcji i bogata oferta usług turystycznych online zachęca Polaków do samodzielnego projektowania wyjazdów, dokładnie odpowiadających ich potrzebom. Z tej możliwości korzysta coraz więcej osób, którym nie odpowiada z góry narzucona formuła podróżowania oferowana przez tradycyjne biura podróży.

Z raportu eSky wynika, że najczęściej wyjeżdżamy na 4 do 7 dni (42%) lub od 7 do 14 dni (39%), przy czym te dłuższe, około dwutygodniowe wyjazdy zarezerwowane są na tradycyjny, wakacyjny wypoczynek. Ulubionym wyjazdowym miesiącem jest sierpień (37%) - w którym najchętniej podróżują kobiety (48%), oraz czerwiec (34%), w którym najchętniej podróżują mężczyźni (41%). Doskonałym miesiącem na podróżowanie jest także wrzesień. Został on wskazany przez 26% ankietowanych, co uplasowało ten miesiąc na czwartej pozycji pośród miesięcy najchętniej wybieranych przez podróżujących. 

Na to gdzie pojedziemy na wakacje największy wpływ ma rodzina i rekomendacje znajomych. Łącznie ponad 75% ankietowanych wskazało te odpowiedzi. Coraz częściej także kierujemy się rekomendacjami podróżników i blogerów (prawie 30%). Polacy lubią też o podróżach… marzyć i szukać inspiracji do przyszłych wojaży. Niemal 3/4 ankietowanych przyznało, że przegląda oferty wycieczek i sprawdza ceny lotów nie mając konkretnych planów podróży w najbliższym czasie. Aż 40% wszystkich respondentów zadeklarowało, że chciałoby więcej wyjeżdżać. Ta deklaracja znacząco rośnie - do ponad 75% - wśród osób już podróżujących.

Firma eSky opierając się na doświadczeniu oraz wynikach badań, wskazuje, że za zmiany w preferencjach Polaków odpowiada w dużej mierze dynamiczny rozwój technologii. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i dostępności wielu usług wprost z poziomu smartfonu, klient otrzymuje możliwość szybkiego i dynamicznego wyszukiwania połączeń, pakietów hotelowych, ubezpieczeń czy samochodów. W ten sposób dopasowuje opcje podróży do siebie i swoich potrzeb, a nie na odwrót. Stoją za tym skomplikowane algorytmy i innowacyjne rozwiązania. Serwisy takie jak eSky oferują klientom narzędzia i wsparcie w realizacji ich indywidualnych podróżniczych marzeń - komentuje Katarzyna Hauton, Global Brand Manager w Grupie eSky.

 

Informacje o Grupie eSky

 

Grupa eSky to zaawansowany serwis internetowy do rezerwacji podróży (OTA). Grupa jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej i wiodącym graczem na rynkach Ameryki Południowej. Autorska wyszukiwarka eSky Travel Search umożliwia podróżującym zakup biletów 950 linii lotniczych – zarówno regularnych, tanich oraz czarterowych, rezerwację noclegu w ponad 1,3 mln hoteli i apartamentów na całym świecie, wynajem samochodu a także zakup ubezpieczenia podróżnego. eSky od kilku lat z sukcesem prowadzi dynamiczną ekspansję międzynarodową. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne - pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie eSky oferuje usługi na blisko 50 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój. Grupa eSky stale rozwija własną technologię umożliwiającą ekspansję na nowe rynki i elastyczność we wprowadzaniu nowych produktów. eSky konsekwentnie inwestuje w rozwiązania mobilne. Aplikacja mobilna została pobrana przez ponad 3,6 mln użytkowników i zdobyła szereg prestiżowych nagród, m.in.: Mobile Trends Awards M-commerce 2017, Dobry Wzór 2017. Grupa eSky zdobyła szereg nagród m.in. Gazelę Biznesu 2018, a także znalazła się na liście „Ones to Watch” jako jedno z najlepszych przedsięwzięć biznesowych w Europie w kategorii Travel/Leisure, biorących udział w konkursie European Business Awards.

 

Biuro prasowe:

Komunikacja korporacyjna:                                                              Komunikacja lifestyle:

Karolina Piekus                                                                                     Katarzyna Hauton

Concept PR                                                                                           Grupa eSky

k.piekus@conceptpr.pl                                                                           Katarzyna.Hauton@esky.com  

tel. 501 666 942                                                                                    tel. 539 525 313

 

 

Kategorie: Turystyka, Zakupy
Dodał: Concept PR