Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Rosną potrzeby klientów drobnicowych

2017-05-09 10:38:03
W odpowiedzi FM Logistic uruchomiło magazyn „przycross-docking’owy” w Robakowie pod Poznaniem. Ten zupełnie nowy obiekt jest przeznaczony do obsługi projektów klientów FM logistic, współpracujących z sieciami handlowymi, szczególnie w zakresie transportów drobnicowych.

W 2016 roku tylko w transporcie drobnicowym FM Logistic obsłużyło ok. 1,5 mln palet. Był to najlepszy wynik w historii firmy. W stosunku do poprzedniego roku łączny wolumen zwiększył się aż o 93 proc. Rosnący popyt napędza koniunkturę na rynku powierzchni magazynowych. W ofercie developerów coraz częściej można spotkać obiekty dedykowane klientom drobnicowym, składującym od 100 do 1000 palet. W ubiegłym roku cały rynek zanotował ponad 35-proc. wzrost.

– Rynek logistyki drobnicowej będzie nabierał na znaczeniu w najbliższych latach ze względu na coraz większą liczbę klientów produkujących marki własne dla największych sieci dystrybucyjnych w Polsce, jak również podwykonawców znanych marek branży FMCG, którzy nadają mniejsze wolumeny, jeśli chodzi o liczbę palet, ale z dużą częstotliwością – mówi Piotr Mroczka, dyrektor ds. operacji transportu krajowego FM Logistic.

Nowy obiekt FM Logistic w Robakowie pod Poznaniem to magazyn tzw. przycross-docking’owy, pozwalający na skrócenie czasu reakcji na wahania popytu oraz lepszą efektywność kosztową. Magazyn ten będzie obsługiwał klientów z branzy FMCG (w tym personal care) i opakowaniowej, w zakresie od 100 do 1000 palet towarów, które są przeznaczone do dystrybucji w sieciach handlowych. W przypadku zwiększenia zainteresowania klientów obiekt będzie mógł być rozbudowany o kolejne moduły.

Dane techniczne magazynu:

  • łączna powierzchnia: 7 020 m2 (Cross-dock + magazyn),
  • wysokość: 12 m,
  • klasa A,
  • 15 ramp przeładunkowych,
  • platforma multikliencka,
  • strefa copacking’owa

O wyborze lokalizacji pod Poznaniem zdecydowało zwiększone zapotrzebowanie klientów w regionie wielkopolski oraz chęć rozszerzenia sieci dystrybucyjnej FM Logistic, która dotychczas była skoncentrowana w centralnej i południowej części Polski.

– Charakterystyka branży logistycznej przeznaczonej dla klientów drobnicowych ma dużo większe wymagania, dlatego że najczęściej wolumen nadawany przez tego typu klientów jest dużo mniejszy od największych klientów na rynku. Jednakże wymagania jakościowe, terminowość, wskaźniki uszkodzeń, pomyłek są na tym samym poziomie – wyjaśnia Piotr Mroczka.

Mimo niewielkiego udziału w rynku klientów drobnicowych Piotr Mroczka jest przekonany, że będzie to w najbliższych latach jedno z ważniejszych źródeł popytu na rynku powierzchni magazynowych.

Jeszcze w tym roku FM Logistic planuje otworzyć trzy inne obiekty przeznaczone głównie dla klientów drobnicowych. Nowe magazyny staną na Śląsku, w okolicach Łodzi oraz na Pomorzu. Każdy z obiektów wyposażony będzie w komorę przeładunkową stworzoną z myślą o klientach z branży farmaceutycznej.

Informacje dodatkowe:

O FM Logistic w Polsce

FM Logistic Polska to oddział międzynarodowego organizatora rozwiązań logistycznych. Swoją działalność w Polsce firma rozpoczęła w 1995 roku. FM Logistic Polska posiada 9 centrów logistycznych: Mszczonów (3 obiekty: siedziba oddziału i 2 centra dystrybucyjne), Tomaszów Mazowiecki, Wolbórz, Wola Bykowska, Piotrków Trybunalski, Olszowa, Poznań i Błonie. Zatrudnia blisko 3 tysiące pracowników, dysponuje łącznie ponad 550 tys. m2 powierzchni magazynowej oraz flotą ok. 2 tysięcy pojazdów.

O FM Logistic na świecie

W ciągu 50 lat, firma FM Logistic stała się jednym z międzynarodowych liderów w dziedzinie magazynowania, transportu i pakowania. Jako niezależna i rodzinna grupa, jest uznawana za eksperta w obsłudze logistycznej klientów klientów z sektora dóbr konsumpcyjnych, środków czystościowych  i kosmetyków, artykułów przemysłowych oraz produktów ochrony zdrowia.

FM Logistic jest obecne na 3 kontynentach i w 5 strefach biznesowych (Europa Zachodnia, Europa Środkowa, Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska). Obecnie operator zatrudnia ponad 24 000 pracowników i osiąga 1,034 mld euro przychodów (z czego 63% jest realizowane w skali międzynarodowej). Grupa jest pionierem w zakresie przyszłościowych, skutecznych rozwiązań optymalizujących łańcuchy dostaw, autorem koncepcji, takich jak pooling (wspólne zarządzanie zasobami transportowymi i logistycznymi) i Collaborative Routing Centre (łączenie przepływu towarów wielu klientów i dostawców). We współpracy z producentami firma opracowała również innowacyjne rozwiązania wykorzystywane w magazynach jutra, takie jak: AGV, drony, roboty, wykorzystanie Big Data etc. FM Logistic także aktywnie wspiera także start-upy, powstałe w duchu tzw. gospodarki współdzielenia, które mogą mieć wkład w rozwój  dziedzin takich jak magazynowanie i transport. Mając na względzie nowe wzorce konsumpcyjne, firma FM Logistic stworzyła i wdrożyła projekt  CityLogin, przyjazne dla środowiska rozwiązanie  dla tzw. ostatniej mili dla dostaw w Rzymie, Madrycie i Paryżu, a wkrótce także w Mediolanie, Warszawie i Moskwie.