Kategoria

Wyszukiwarka

Region

Znaczenie opakowania w marketingu

2018-05-14 08:45:05
Wszyscy wiedzą iż opakowanie ma za zadanie chronić zawartość danego produktu. Nie wszyscy jednak są świadomi, że w obecnych czasach dużej konkurencji opakowanie ma również ogromne znaczenie dla marketingu.

Z wielu dostępnych sposobów na promocję produktów jednym z najczęściej pomijanych czy też nawet niedocenianych jest opakowanie. Jak pokazują badania ma ono bardzo duży wpływ na decyzję klienta odnośnie dokonania zakupu. Ciągle rosnąca konkurencja na rynku sprawiła więc, że w walce o klienta opakowanie zyskało na jeszcze większym znaczeniu – dobrze zaprojekotwane i dopasowane może dać bowiem przewagę nad innymi konkurentami.

W obecnych czasach można przyjąc, że opakowanie to swoistego rodzaju niemy sprzedawca. W każdym mieście pełno bowiem wielkopowierzchniowych sklepow w których to informacji o danym produkcie nie dostarcza sprzedawca za ladą ale właśnie opakowanie danego produktu. Według najnowszych wyliczeń ponad połowa decyzji zakupowych dokonywana jest pod wpływem impulsu – sprawia to, że znaczenie opakowania jako takie bodźca jest bardzo ważne.

Aktualny jeszcze kilka lat temu pogląd iż opakowanie powinno mieć wyłącznie funkcję ochronną jest już pieśnią przeszłości. Dziś z punktu widzenia marketingowego opakowanie ma niebagatelne znaczenie. Umiejętnie zaprojektowane opakowanie i dopasowane do gustów klientów stanowi gwarancję iż wyróżnimy się na rynku.

Warto też zauważyć, że z  racji roli informacyjnej na opakowaniu danego produktu muszą znaleźć się informacje wymagane przepisami prawa. Trzeba zatem zadbać aby dobrze wkomponowały się one w ogólny projekt opakowania i nie odstawały od całego designu. Pudełko musi być zarówno ładne jak i funkcjonalne pod względem informacji.

Trzeba zatem zapamiętać iż opakowanie w marketingu ma za zadanie tworzyć określony wizerunek danej firmy, przyciągnąć uwagę klientów, odróżnić produkt od konkurencji oraz stanowić reklamę produktu sam w sobie.

Projektowanie udanego opakowania nie jest więc rzeczą prostą musi bowiem uwzględniać takie czynniki jak pozycja marki na rynku, kategorię danego produktu, grupę docelową do jakiej stara się trafić oraz przedział cenowy w którym jest dostępne.

Kategorie: Reklama
Regiony: mazowieckie
Dodał: Marcin Marcinski